www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

söndag 16 oktober 2016

Bågskytte och cello

Dessa aktiviteter är det jag ägnat mig åt denna söndag; bågskytte och cello. Låten jag spelar på cello är en låt jag själv skrivit, dock från början komponerad för piano men jag gjorde en celloversion också. Hela låten kommer upp på min sida på Bandcamp senare, när låten är helt färdigskriven.

Tränade bågskytte idag i kvällsmörker medan pappa fick lysa med ficklampa på måltavlan... Så resultatet blev ju inte precis det bästa (och det är av den anledningen jag bara har denna bild på den första pilen jag sköt, för resten vågar jag inte ens visa hur det gick med.....). Det va faktiskt inte lätt att skjuta pilar i så dunkelt ljus, och resultatet hade självklart blivit bättre i dagsljus. Denna pil (bilden nedan) är inte ens särskilt bra heller med tanke på avståndet... Som sagt, hade det säkert gått bättre i dagsljus.




Låten jag spelar kallar jag "A somber sonatina" för att jag helt enkelt inte kommit på någon bättre låttitel ännu.


/Oraklet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar