www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

lördag 2 april 2016

Cogito ergo sum

Jag har börjat självstudera Latin (språket samt dess ursprung och all historia och kultur runt språket). Har precis börjat men då jag läst flera latinska språk tidigare så är det mycket man känner igen! Mitt mål är att lära mig latin så jag ska kunna förstå gamla latinska texter (främst filosofiska) och kanske även översätta några av mina mer filosofiska texter till latin. Dock är jag inte ute efter att lära mig hela språket. Mitt mål är snarare grundläggande förståelse.

För övrigt går spanska studierna väldigt bra. Jag förstår mycket i skriven text och börjar utveckla ordförrådet. Som vanligt förtsår jag text bra fast jag är blyg med att prata (som jag är i alla språk) men jag jobbar på det!

Och förresten! Jag har en hel del idéer till nya texter och berättelser även om detta går otroligt segt! Tills vidare kan ni läsa mina senaste dikter på:
www.poeter.se/sneakymasterwriter
www.writerscafe.org/triciajoh


(Ja titeln till detta inlägg är aningen "kliché" haha! Det va änna med flit...)

/Oraklet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar