www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

lördag 9 januari 2016

Utdrag ur min tanke-bok...

Här kommer fler utdrag ur min tanke- och filosofibok. Obs! Finns risk att folk - dvs ni som läser - inte förstår allt, för jag tänker lite konstigt ibland...

Vissa kända filosofer anser att världen är odelbar och föränderlig. Jag håller delvis med, men jag tror den är odelbar men i ständig rörelse. Att den går i cycler.

Ja, jag kan t.o.m filosofera om sex...

Kan naivitet och intelligens hänga ihop? Inte enligt min teori i alla fall...

Röriga tankar om expanderad IQ/procent på hjärnaktivitet

Och om man då hamnar i något slags "drömtillstånd" (där man är kapabel att tänka) efter döden - för vem vet? - betyder det att man existrerar då? Och är existens bara till för levande ting? Kan man "vara" dvs existera även efter ens fysiska död? Om existens sitter i tanken kanske tanken kan leva vidare men är det en ytterligare en expantion av "att vara, att existera"?

/Oraklet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar