www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

söndag 18 oktober 2015

Halloween saker köpta!

Jag köper saker till Halloween varje år även om denna högtid inte är en särskilt big deal i Sverige.... Tyvärr. Menmen, jag som älskar skräck, fantasy, myter och legender tänker minsann fira ändå! Även om det innebär att jag får fira själv... Som Dracula! Forever alone...

Nedan är en bild på mina fynd: creepy sminkset, lite spooky candles, udda dörrklocka med dödskalle, samt väldigt naturttrogna vampyrtänder som man fäster med en viss sort lim som går att ta bort med varmt vatten. Jag vet att de är väldigt realistiska, för jag hade samma förra året och såg riktigt awesome ut som vampyr! Så ja, det lär bli en liten photoshoot närmare Halloween, med typ vampyr/goth tema. Hade tänkt ha ett sånt fotoprojekt jättelänge, men inte hittat någon modell. Så jag får helt enkelt ta självporträtt istället....


Är dock fortfarande öppen för ett victorianskt goth och vampyrtema i framtiden att fotografera, om jag skulle hitta någon som vill ställa upp som modell. Man/kvinna/trans/queer spelar ju givetvis ingen roll. Jag vill bara ha en goth-vampyr ;)




/Oraklet


(Obs! Har massor av utkast, så det kommer snart komma en massa inlägg efter varandra här på bloggen... Många tankar hehe)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar