www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

söndag 16 mars 2014

Ny mobil (dvs förändringar av bild, video etc)

Så min iPhone 4s gick mystiskt sönder... Hade märkt att den segade lite, men förutom det hade jag inte några "ledtrådar" att den skulle för evigt dö... Jag bara stängde ner den och sen gick det inte att få igång den igen  (ja, den hade tillräckligt med batteri, och ja, jag provade att sätta i laddaren ändå men inget hände). Efter att energiskt ha tryckt på startknappen X antal gånger (läs: hundrafemtio gånger cirka?) så fick jag acceptera faktumet att mobilen nog va körd. Har haft den i över 2,5 år, och alla vet ju att iPhone inte direkt är kända för ha lång livslängd (eller ens ha minsta kvalitét när det gäller hållbarhet. Jag var ändå rätt omsorgsfull med min...). Då jag inte har nån giltig försäkring kvar, så fick jag helt enkelt skrapa ihop de pengar jag sparat och köpa en ny mobil.

Det blev en Samsung galaxy s4 mini. Det innebär givetvis att utseendet på bilder och video kan förändras i bloggen, då jag hittills mest använt min mobil för detta ändamål (utom vid photoshoots och andra "seriösa" projekt givetvis).

Kan dock meddela att jag faktiskt gillar min nya telefon... Trivs med både hur den fungerar, funktionaliteten och utseendet. Känns kul att återigen komma tillbaka till android. Hade kanske tröttnat på iPhone lite, men jag är av principskäl en människa som aldrig köper nya saker om det inte verkligen behövs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar