www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

måndag 28 oktober 2013

Poeter.se-medlemskap och tävling

Tänkte egentligen inte skriva något blogginlägg nu eftersom jag inte har nått vettigt att skriva om, men jag vill ändå säga att jag nu betalat mitt medlemskap på Poeter.se och därmed kan ni återigen följa mitt skrivande där. Det går att läsa även om man inte är inloggad. Direktadressen till min profil är http://www.poeter.se/sneakymasterwriter

Sen har jag ställt upp i en poesitävling på poeter.se där vinnarna hamnar i deras 10-års jubileums antologi-bok. Bidraget skulle vara en text man redan publicerat på poeter.se. Det skulle dock inte vara vilket text som helst av alla man skrivit, utan det skulle vara den text som man var mest stolt över och som man tyckte var ens bästa verk dittils.

Mitt bidrag:

Föräldrars kärlek övervinner allt

Livet är aldrig enkelt
det kommer aldrig nånsin vara lätt
Men däremot kan man försöka,
att hitta en lösning på enklaste sätt

Livet kommer aldrig bli felfritt
hur mycket man än det vill,
det viktiga är hur man hanterar problemen,
för tiden kommer aldrig stå still.

Men när jag funderar på detta ovan
så undrar jag 'ska dessa råd komma från mig?'
när jag fortfarande trampar på samma ställe
hur kan detta komma sig?

När jag tänker på livet och döden
när att somna in är det enda jag vill
så vill jag ändå inte kasta bort livet
när jag faktiskt av kärlek blev till.

Kärlek av en förälder är alltid äkta
för saken är ju faktiskt den
När de vädjande ber mig stanna
blir svaret 'okej, jag försöker igen'.

----------------------------
Önska mig lycka till!

/Tricia

2 kommentarer: