www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

söndag 5 maj 2013

Ändrat presentation - varför?


Fråga:
Hej, jag såg att du ändrat i din presentation och blev nyfiken! Jag har för mig att det förut stod bipolär sjukdom, dissociativ identitetsstörning och ADHD, men nu står det återkommande depressioner, dissociativt syndrom, och ADHD är samma. Vad var det som gjorde att dina diagnoser ändrades?
Okänd.

Svar: Hej!
Jag har en flik i menyn under headern med information om funktionshindren och där har jag förklarat lite närmare om dessa. Där skrev jag att jag blev feldiagnostiserad med Bipolär sjukdom, och som nu inte längre är aktuell, så den ersattes med diagnosen "återkommande depressioner" istället (eftersom läkare MÅSTE ha en diagnos på allt..). Jag fick diagnosen Bipolär som 16-åring, och då är man ju fortfarande i puberteten och man ändras mycket på 4 år. Dissociativt syndrom och Dissociativ identitetstörning är samma sak, men i mina papper har läkaren uttryckt det "syndrom" istället för "identitetstörning", vilket jag bara ändrade för att vara petigt korrekt. Så den är ingen skillnad på egentligen.

Kram Tricia. 


Gamla läsarfrågor finns här (gammal blogg)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar