www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

söndag 20 maj 2012

Underbar familj!

Har haft permission mellan fredag till söndag (idag 20:e), från sjukhuset. Igår hade min syster och bonusbror (mammas sida) ett gemensamt kalas, Theo fyllde 14 och min syster Madeleine fyller 15 (den 29e). Kalaset hade vi hos mamma. På festen kom Mats (mammas man) systrar och föräldrar, mammas bror med familj, Ella (Theos syster), mamma och Mats, min pappa, hans flickvän Eva och hennes dotter (min och syrrans bonussyster) Emma. Emma är 6 år och helt fäst vid mig och Madde. Ska alltid gosa och sitta i mitt knä, hålla i handen ute, och är väldigt kramig. Så söt! Jag är även oändligt glad att mina föräldrar kan komma överens trots att de är skilda. Att pappa och familjen på den sidan kan komma till mamma och Mats hus och vara tillsammans med henne och Mats släkt. Och tvärtom. Det finns så många skilda som inte kommer överens med sina ex. Det är synd. Min mamma och pappa är bästa vänner och de litar på varandra i vått och torrt. Mamma säger att hon står min pappa närmast av alla, och att vi inte kunde ha en bättre pappa! Jag har inget emot att mina föräldrar är skilda, utan skilsmässan skulle jag aldrig träffat mina underbara bonussyskon Emma, Jacob, Ella och Theo! Tycker om dem som mina egna syskon! Jag och Madeleine har dock samma föräldrar, och det är klart, jag står ju henne närmast!

Fick permission (som sagt) för att kunna delta i kalaset. Mats släkt är sååå gulliga och de var jätteglada att se mig. De behandlar inte oss olika, deras "riktiga" syskonbarn/barnbarn, och mig och syrran. Vi är syskonbarn och barnbarn också. Kunde inte ha en bättre familj och bonusfamilj! Min mamma säger jämt att "tänk så många som älskar dig och bryr sig om dig, Tricia!" när jag är på sjukhuset. Det har hon verkligen rätt i!




Tricia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar