www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

tisdag 29 maj 2012

Snart blir det gruppboende!

Ett gruppboende är ett boende där varje brukare (som det kallas) har en egen lägenhet med sovrum, vardgsrum, kök och toalett. Detta kommer jag få det här året. Troligen i Juni eller Juli. Det är ju jättesnart! Även fast man delar tvättstuga (tror jag) och har personal ibland så är detta på sätt och vis min allra första lägenhet. Roligt blir det allt! I morgon kommer en kvinna från kommunen och ska ställa frågor och prata så allt blir så bra som möjligt. Fick förslaget av dem själva så det är nog 100% att detta blir av. Har skickat in en svarsblankett nu. Känns väldigt roligt. Många anser att det inte är som en riktig lägenhet, men det är faktiskt det. Man har en liten lägenhet som sitter ihop med det andra huset. Dessutom betalar med en liten summa varje månad. Tror inte det är lika dyrt som en vanlig hyra, men själva grejen är ju nästan samma sak, att betala för sitt boende.

Precis just nu när jag skriver detta så pratar jag med kompis som jag var väldigt nära vän med på Facebook. Hon såg mitt meddelande jag skrev om det här med vänner, och att jag kände mig sviken (läs inlägget här!). Hon bad om ursäkt. Tur att någon bryr sig och ber om ursäkt i alla fall. Fortfarande sur, men vad ska man göra egentligen? Vi försöker rätta till det. Hon är i alla fall en av dem som inte bara försvarat sig och tjafsat emot. Hon bad om ursäkt på riktigt. Då kan jag ju inte göra annat än att förlåta.

Är i alla fall helt upprymd över lägenheten! De bra kompisar jag har kvar får komma och hälsa på och hjälpa mig att inreda!

Yiihoo!
Tricia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar