www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

tisdag 31 oktober 2017

Orden blir till sand

Jag ser på
Medan du försvann
Där och då
Verkligheten är inte sann.

Jag tittar ner
Min verklighet är din
Blir sorgsen när jag ser
Att denna längtan är inte min.

Reflekterar ibland,
över denna lek
Orden blir till sand
Liksom ditt svek.

Ansträngande är det att fatta mod
Men det är så det är
Kanske är det vad jag inte förstod
Att lyckan går inte att finna här.

- - -

Dagens skrivpuff 31/10-17: "Anstränga"
(eller "ansträngande" som jag skrev)

- - -

Längesen jag skrev här nu (har börjat jobba som konstnär på ett galleri, så har haft fullt upp), och när jag väl skriver någonting, så blir det något vemodigt... Är inte mitt bästa jag just nu, mitt mående är inte på topp...

- - -

Följ mig på Instagram:
Jag är ganska mer aktiv där ;) Men ska försöka uppdatera bloggen lite oftare också!

/Oraklet

4 kommentarer:

  1. Jättebra text. Fint rimmad, utan att det känns tillgjort och onaturligt och fin språkrytm.

    SvaraRadera
  2. Tycker också om poemet. Vilket fint jobb du har fått! Lycka till med det.

    SvaraRadera
  3. Känslosamma starka ord i en virvlande sång ... fint!

    Easy Peasy.

    SvaraRadera