www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

onsdag 5 februari 2014

Plugg o sånt...

Nu är jag hemma hos min pojkvän och har varit det några dagar. Ska va här hela februari och det är inte sista gången jag ska va här heller... Tur att jag är i skolan så sällan och nästan enbart har hemstudier. Då kan man ju göra uppgifterna var som helst.

Nu är jag i alla fall klar med första delen av en uppgift i Psykiatri som handlar om psykiatrins utveckling (skolarbete). Tänk att metoderna/kunskapen har utvecklats så pass mycket men att behandlandet av människoliv på ett värdigt sätt, knappt har förändrats alls..? Jag kommer hur som helst kanske lägga in arbetet här när det är klart! Jag menar utifrall nån är intresserad av detta...

Har för övrigt skickat in blanketten till skatteverket nu ang. bytet av mitt efternamn. Som ni ser har de flesta av mina sidor (instagram, twitter etc) ändrats till mitt nya efternamn nu. Det gick snabbare än vad jag tänkt med att skicka in blanketten, men tänkte att det är onödigt att dra ut på det, för att 1) jag kunde inte känna mig mer säker, och 2) ingen i min närhet blev särskild förvånad + att alla acceptera det som helt naturligt så det finns inget att "vänja" sig vid från deras sida. Så lika bra att få det gjort!

Skriver från mobilen så orkar inte skriva så mycket mer än så här..


/Tricia F.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar