www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

söndag 19 maj 2013

London - dag 4

Idag besökte vi China Town, och sist och störst: THRILLER LIVE - A TRIBUTE OF MICHAEL JACKSON. Det var en musikal på Lyric Theatre där det var olika personer (proffessionella dansare etc) som dansade och sjöng Michael Jackson's (och Jackson 5) mest kända låtar. Wow, jag blev mållös. De var helt otroligt lika Michael själv! Ett tag kändes det som om någon hade svingat en trollstav och väckt upp en död... Det var även barn som spelade den unga Michael Jackson. Värt att nämna är att den riktiga Michael Jackson själv har varit på en av dessa konserter som jag besökte, när den första såg dagens ljus 1991 och grundaren känner Michael personligen! Först var det dock bara en musikal, men efter hans död blev det som en hyllning till hans musik.

Ni som följt min blogg ett tag vet att jag älskar MJJ's musik, så detta var resans höjdpunkt för mig!
Jag framför ingången till Thriller live
Vi provade att dricka "Ginger beer". Det var gaaaanska gott. Fast inte riktigt 'min' smak...

Mamma tog en bild på mig när jag står i en telefonkiosk i väntan på att musikalen 
ska börja.
Vi var inne på m&m's world under tiden.
Inne på M&M's world



Inne på China Town

Vi hade jättebra platser på Thriller Live. Tyvärr fick man inte ta några bilder på showen, så jag har inga bilder som kan "bevisa" hur OTROLIGT likt det var! Om ni ska till London nån gång, så rekomenderar jag er att se om någon av Michael Jacksons minnes-musikaler av producenten Adrian Grant går! Då kommer ni förstå vad jag menar!

Program över musikalen, och information om såväl de medverkande och MJJ själv
Skylten utanför Lyrics Theatre säger en del...
Biljetten till musikalen.

I morgon åker vi (tråkigt nog) tillbaka till Sverige igen... Men det har varit väldigt spännande och resan hit var över all förväntan!

/Tricia.

2 kommentarer:

  1. Tack för en underbar resa ihop.. Det va makalös spännande att se London. Dem vackra bilder säger en del.. Längtar igen !!! :-*:-* Thriller var helt otrolig !! MAGICAL !!!

    SvaraRadera
  2. Tack för en uuunderbar födelsedagspresent! Det var några av de bästa dagarna i mitt liv!!! LOVE YA!

    SvaraRadera