www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

onsdag 23 januari 2019

Han kämpar, han gör faktiskt det

Kämpar för att inte hata.
Han kämpar verkligen.
Med knytnäven i fickan och med ögonen helt blanka.
Så onödigt känslomässig,
så onödigt sentimental.
Men den där andra människan,
han har förstört allt.

Kämpar för att inte bli ledsen,
inte bli arg,
inte bli förtvivlad.
Han känner det som att hela magen har blivit en sten.
Knytnäven är kvar i fickan,
men den ska inte komma ut.
Såklart, man skadar inte andra,
man får bara själv bli skadad, av andra.

Kämpar emot sorgen,
emot det nattsvarta,
emot världen.
Inget känns så tungt som det här.
De säger att han inte får tänka på gamla grejer,
trots att gamla grejer förföljer honom.
Han kämpar,
han gör faktiskt det.

Visserligen min kvinnliga karaktär Trixie i den här illustrationen, men jag tyckte den passade.


Då denna text inte ingår i någon av mina berättelser så har denna text inget eget soundtrack. Så jag får ta min senaste video från när jag övade på det akustiska pianot i missionskyrkan och låtsas att det är typ ett soundtrack, även om musiken inte direkt passar alls.

- - -

Inspirerad av dagens Skrivpuff 23/1-19:
"Skriv en text (t.ex. skönlitterär, debattinlägg, kåseri) inspirerad av
Kämpar för"

- - -

/Oraklet

3 kommentarer:

  1. Och vackert lugnt pianospel. Perfekt att lyssna på för mig när jag skriver.

    SvaraRadera
  2. Vad din dikt berör mig. Det är många som har det svårt idag och kämpar för att överleva. Sant att ord kan såra men att man inte får bli arg ändå trots taggens sitter hårt.
    Du är så konstnärlig och bra ... vet du om det själv?
    Tittar alltid på din teckning och lyssnar alltid på det du spelar. Du är bra/ kram

    SvaraRadera