www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

söndag 29 november 2015

Staffli & akrylfärger!

Igår hade jag och farsan födelsedagsfest tillsammans eftersom vi båda fyller år i November. Då fick jag ett staffli och akrylfärger samt två canvasdukar och en färgpalett av min fader i present! Blev jätteglad för det va längesen jag målade med riktigt konstnärsmaterial! Fick även choklad och en julblomma (får se om den ens överlever fram till jul...).

För några veckor sen fick jag ju även en gammaldags cittra (det är en typ av harpa-liknande musikinstrument) av mamma och hennes familj i tidig födelsedagspresent och av syrran fick jag ju "Stora boken om Nemi". Syrran var för övrigt den enda som faktiskt gav mig min födelsedagspresent på själva födelsedagen i år dvs 24 november :)

Av mig och syrran fick min farsa en bok där de samlat felskrivna skyltar (humor-bok), en minst sagt udda tavla att hänga på väggen samt älgskitar! Fast älgskitarna va kaneldoppade mandlar...

En över lag lyckad födelsedag i år med andra ord! Vad är bättre än Nemi, konstnärsprylar, antika musikinstrument och älgskitar liksom?!

Mina födelsedagspresenter ovan.

Farsans födelsedagspresenter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar