www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

fredag 8 november 2013

Heltidsdrömmaren som e-bok!!!

Nu finns min bok 'Heltidsdrömmaren' som e-bok. Jag gjorde en e-bokversion för att jag då har full kontroll över främst prissättning. Nu har jag satt ett så lågt pris som det går, bara för att alla ska ha råd med den, men jag har ändå satt ett pris (och inte gjort den gratis), för att jag ändå tycker den har ett värde.

Hur som helst, när man gör en fysisk bok är man alltid begränsad av tryckkostnaderna. Om det kostar, säg 80 kr att trycka boken, måste man sälja den för minst det priset för att inte förlora själv. Oftast sätter man kanske lite mer för att tjäna nått. Sedan kommer nätbokhandlarna och sätter sitt pris (för de ska ju också tjäna något..) och slutpriset blir kanske.. 200 eller nått sånt. En e-bok kostar inte att tillverka på samma sätt som en pappersbok, alltså har jag satt ett pris som jag tycker att de flesta måste ha råd med, men samtidigt ett pris som visar att boken har ett kvalitativt värde.

Boken kostar nu 45kr, och går att köpa på Payhip.se. Den innehåller allt som den fysiska boken gör, bara att den här är digital istället, det vill säga, den läses i dator/surfplatta/mobil/annan device. Boken kostade först 69kr , men jag har sänkt den ännu mer för att vara säker på att den ska vara lättillgänglig.

KLICKA HÄR FÖR ATT BESÖKA KÖPSIDAN!

Obs! Betalning sker via Paypal, som är en riktigt bra betaltjänst som är gratis att använda. Bara registrera dig, ditt banknummer/kort, så kan du betala via dem utan att någon annan får se ditt bank/kort-nummer. De flesta verksamheter online har Paypal som en av sina beralningsalternativ. Dessutom är Paypal är internationellt och världens mest använda betalningsmetod när det gäller köp via internet (världen över), alltså är den 100% säker. Läs mer på paypal.com





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar