www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

tisdag 22 oktober 2013

Nya pennor

Igår köpte jag nya tecknarpennor, radergummi, block och pennvässare från märket Staedtler (det var ett set) för 199kr. Köpte den på vanliga Akademibokhandeln, så det var inget speciellt med dem, på det sättet. Pennorna var dock väldigt bra att arbeta med, det går lättare att "sudda" i konturerna, så det blir skuggor och därmed mer "levande", än med vanliga pennor (blyertspennor) som jag använde förut. Tror inte det kommer bli så stor skillnad på resultatet på serier och teckningar framöver, den stora skillnaden är nog mest att dessa är skönare att jobba med.

Men nu känner jag mig väldigt proffsig, haha..



De teckningar och illustrationer som jag inte visat på bloggen (ej serier) kan ni se här:
https://picasaweb.google.com/105508024727119458735/Teckningar20092013

/Tricia

3 kommentarer:

  1. Såna pennor har jag men mina är från Denwer om jag inte minns helt fel :) Dom är iallafall superbra :)

    SvaraRadera
  2. TACK för bra tips!
    Ha det jättefint Tricia!
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  3. Vs kul att dem blir skönare att jobba me .. Pissar

    SvaraRadera