www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

fredag 18 maj 2012

Välkommen!

Välkommen till nya skrivarbloggen!
Här tänkte jag lägga in mina berättelser jag skriver, korta, långa, osammanhängande, fiktiva, egenupplevda, fantasirelaterade, geniala, katastrofala... Listan kan göras lång. Det blir även en del uppgifter som från början var arbeten för skrivboken.nu där jag får i författarskola, men som jag ändå vill dela med mig av här.

Vissa berättelser är återkommande, det vill säga, samma karaktärer, och kanske en fortsättning på en saga som kanske redan hade ett slut. Mina karaktärer som hängt kvar längst och som det ständigt kommer nya berättelser om är följande:
Parava Shikosan - 14 årig japansk flicka bosatt i Sverige. Hon har vart med längst!
Ingrid Stewarz - 13 årig flicka bosatt i Stockholm, tidigare uppvuxen i New York.
Niklas Solström - 16 årig kille bosatt i Norrland vid Norska gränsen.
Linnéa Solström - 14 årig flicka bosatt i Norrland vid Norska gränsen (syster till Niklas)
Valkyrie Fay - Gammal (vet ej ålder) kvinna som ser ut som en ung tjej, fantasyfigur från mitt fantasiland Norphorda.
Muéna - Min enda djurkaraktär, en fantasyfigur, en Grip!
Tror det kan vara fler.




Hoppas ni trivs på bloggen!
/Tricia Johansson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar